11 Jul 2012

I made bias tape!

Sorry for the silence, came back from Lisbon about a week ago and have had about no time at all since then. Today I have created bias tape though and it's beautiful if I must say so myself. Its the first time I've ever done it and I think it's surprisingly easy. I got some help though, from this blogpost, which was an awesome help (thank you).

Beklager den stilhed der her bredt sig her på bloggen på det seneste. Jeg kom tilbage fra Lissabon for snart en uge siden, men har haft rimeligt travlt siden da for at sige det mildt. I dag har jeg dog fået lavet en lille smule: skråbånd. Jeg er ret stolt af mig selv, det er første gang jeg har lavet skråbånd selv og jeg syntes egentlig det er ganske nemt, jeg har dog fået noget hjælp fra denne blogpost.

And now, pictures/Billeder:


As you can see I went for some black and white gingham, the bias tape folder I used makes 25 mm wide bias tape, which is fairly wide.

Som det kan ses på billederne endte jeg med sorte og hvide skovturs tern (på tilbud i stof 2000), jeg brugte den bredeste af mine skråbånds foldere som laver 25 mm brede skråbånd, hvilket er forholdsvis bredt.


I ended up with 28m of bias tape, and since I paid about 47 kr. for one meter of fabric it ended up with being about 1,7 kr. per meter (about 0.3 $/0,22€/0,179£). I don't know what I'm going to use all that gingham madness for, but I might have at least one project in near future that it might suit. This brings me to another thing, I'm going to bring a tutorial soon. It's going to be three or four posts long, so you might even think of it as a sew along themed thing if you want to. Its going to be exiting.

Jeg endte med 28m skråbånd, jeg gav cirka 47 for en meter, så det giver 1,7 kr pr. meter. Jeg aner ikke hvad jeg skal bruge alt det ternede skråbånd til, men jeg har formegentlig mindst et fremtidig projekt det vil være meget godt til. Hvilket bringer mig til et helt andet emne, jeg laver snart en tutorial. Den bliver over tre eller fire posts, så man kan også tænke den lidt som en sewalong hvis man har lyst til det. Det bliver spændende.

By the way, I went fabric shopping while I was in Lisbon, I will make another post about that soon, with tips and tricks, maps and pictures to.

Jeg var selvfølgelig ude og købe en masse stof i Lissabon, jeg vil lave en post snart med gode tips og med et kort og nogle billeder.

Sneak peek on one of the fabrics I bought (this I bought for my mother).
Noget stof jeg købte til min mor, jeg viser mere senere.