25 Jun 2012

Packing and stuff

I've been trying all day to get my act together and start packing my suitcase. Instead I have had my head buried in a book (Someplace to be flying - Charles de Lint, if your curious). As always I'm in last minute, since I'm flying out tomorrow to Lisbon. It's going to be the first vacation together with the boyfriend. Does anyone know some places I should go in Lisbon? Any good fashion museums, flea markets or streets filled with fabric stores? Maybe something else?

Jeg har brugt min dag på at (forsøge) at tage mig sammen til at pakke. I stedet for har jeg brugt min dag på at læse (someplace to be flying - Charles de Lint, hvis du er skulle være nysgerrig). Som altid er jeg i sidste øjeblik, eftersom at jeg flyver til Lissabon i morgen. Det bliver den første ferie kæresten og jeg tager sammen. Er der nogle der kender nogle steder jeg burde tage hen i Lissabon? Et modemuseum, et kendt loppemarked eller en gade fyldt med stof forretninger? Måske noget andet?

OOOH and now for a preview of my newest dress, I'll reveal the completely finished product in another post, but now for sneak peeks. / Smugkik på min seneste kjole!

It's my second go on this dress, or really 1.5 go, since the first time I only made the top part since I already had the skirt finished. I have really gotten into fifties dresses lately, and have now added a new thing to the of things I always look for in secondhand shops, vintage patterns. Maybe I should ask my grandma if she has any I could get/borrow.

Det er mit andet forsøg med det her mønster, eller egentlig mit halvandet forsøg, eftersom at jeg kun brugte overdelen i første omgang og kun har brugt skørtet her anden gang. Jeg er blevet virkelig glad for halvtredser kjoler her for tiden og har nu tilføjet endnu en ting til listen over ting jeg altid kigger efter i genbrugsbutikker, vintage mønstre. Måske skulle jeg spørge min farmor om hun har nogle mønstre liggende, som jeg må få/låne.

Well on account of future projects I passed about two hours Wednesday with washing fabrics by hand (we don't have a washing machine). I took a picture of my wet fabrics hanging in our courtyard. I loved the wonderful colour display.


Nåh, når det kommer til fremtidige projekter, så brugte jeg cirka to timer i onsdags, på at vaske stof i hånden (vi har ikke nogen vaskemaskine). Jeg tog et billede af mine våde stoffer der hang til tørre i vores gård. Jeg elskede den eksplosion af farver der var som de hang der.


Is there someone who can guess what one of my great fabric weaknesses are? It might be colourful printed cotton.
On a last note. Look what came to my door today, a new iron. A red iron none the less. Sewing will be even more fun from now on! / Se mit nye fantastiske RØDE strygejern, nu bliver det endnu sjovere at sy!