19 Jun 2012

Summer vacation coming up.

This is going to be a long word filled post, so I'm going to start of with a picture, just to make sure that this isn't going to be a words only post, since those are boring. / Det her bliver en lang ord smøre, så jeg vil lige starte med et billede, bare så det ikke bliver alt for kedeligt.

This is a picture of me, at the beach, in december, and it was freezing cold. The picture is taken by Thomas.


So tomorrow (or later today really, since its past midnight) is the last day before the summer vacation starts for me, this does also mean that I have and exam. So why am I blogging instead of studying you might ask. Well, it's partly because I'm right now living in denial, simply, partly it's procrastination.

I've been thinking a lot about where I want this blog to go. How I want it to look and in general about the blog. I've thought about which types of blogs I like to follow and read and such things.

Things I want to change:
  • I want this blog to look nicer, tidier and more eye pleasing. Right now it's neither. There are a lot of things that bothers me. The way images sort of jump around the posts and aren't equally spaced are a big one of these. 
  • I would also like the opportunity to sort my post via a menu at the top of the page, my thought is I want people to be able to look at just diy's/tutorials and stuff like that. 
  • I would like a decent banner.
  • I want to take better pictures. I have already started a process for bettering photos by ordering a small tripod, this will help me a little. A second thing could be getting better at asking the boyfriend for help, getting him and his far superior camera into action.
  • A huge load of other things that I have currently forgot.
The big problem is that I have a hard time figuring out how to do some of these things. When I google stuff I get more questions than answers and so on. I might solves this by just asking some of the kick ass bloggers I admire for help. I really hope that some of the things will get better during the summer.

To the second subject for this post. What do I want with this blog? Well I want to share and give back some of the awesomeness I enjoy from other blogs, I want to be part of this community and maybe give some inspiration to others like I get inspiration from awesome blogs.

I have made a list of some of the traits the blogs I follow and like have:
  • Cool diy ideas and tutorials.
  • Inspiring pictures and ideas, others as well as the blogger her/himself.
  • Re/upcycling ideas.
  • Home made clothing. 
  • A edge of some sort, whether it being goth/retro/vintage/recycling/hippie/silly/childish or some other thing.
  • Personality of the author shines through.
I will keep these in mind as I go along with my adventure here on Kill Me With Color.

/cheers Sofie

Danish version after the jump.




I morgen (eller senre i daf, eftersom at det er langt over midnat) er den sidste dag før sommerferien begynder for mig, hvilket er det samme som at jeg skal til eksamen. Så hvorfor jeg blogger jeg lige nu i stedet for at studere vil du måske spørge. Tja, det er til dels fordi jeg lige nu lever i fornægtelse, simpelthen, til dels det overspringshandling.

Jeg har tænkt en masse over, hvad jeg gerne vil med den her blog. Hvordan vil jeg have det til at se ud og generelt om bloggens indhold. Jeg har tænkt over, hvilke typer af blogs jeg selv syntes er sjove at følge.

Ting jeg gerne vil ændre:

  • Jeg vil denne blog til at se pænere ud rent layout mæssigt. Der er en masse ting der generer mig. Den måde billeder hopper rundt på når man lægger dem ind i posts, de er ujævnt fordelt og det skærer mig i øjnene. Jeg vil også gerne have mulighed for at sortere min posts via en menu øverst på siden, min tanke er at jeg ønsker, at folk f.eks. kunne se på netop diys/tutorials og den slags. 
  • Jeg vil gerne have en anstændig banner
  • Jeg vil vildt gerne forbedre mine billeder. Jeg har allerede startet den proces ved at bestille en lille kamerastativ, hvilket forhåbentligt vil hjælpe en smule. En anden ting kunne være at begynde at spørge kæresten om hjælp, og ham og hans langt overlegne kamera i aktion.  
  • En masse andre ting, som jeg i øjeblikket har glemt.

Det store problem er, at jeg har svært ved at finde ud af, hvordan man egentlig gør mange af disse ting. Når jeg googler får jeg ofte flere spørgsmål end svar ud af det. Jeg kunne løse nogle af disse problemer ved at spørge nogle af de super seje bloggere jeg beundrer om at få hjælp, man kunne jo være heldig at få det. Jeg håber/regner med at nogle af de ting vil blive bedre i løbet af sommeren.

Til den anden del af dette indlæg. Hvad vil jeg egentlig med denne blog? Jeg vil forsøge at dele noget af den awesomeness og glæde jeg selv har fået ved at læse blogs. Jeg vil gerne være en del af det community som jeg selv henter min inspiration fra og forhåbentlig inspirere andre.

Jeg har forsøgt at lave en liste over egenskaber og faktorer som jeg selv kan lide ved de blogs jeg selv følger:

  • Diy ideer og instruktioner. 
  • Inspirerende billeder og ideer, fra andre såvel som bloggeren selv. 
  • Re / upcycling ideer
  • Hjemmesyet tøj. 
  • En form for kant, det kan være genbrug/goth/barnlig/fjollet/hippie/vintage/retro eller noget helt andet.
  • Forfatterens personlighed må gerne skinne igennem.
 Nu har jeg en bedre ide om hvad jeg vil forsøge at holde mig for øje i mit fortsatte eventyr her på bloggen.

/hep hey Sofie